Különbségek a kis- és nagykereskedelmi cégek között
Aki egy kicsit is jobban beleássa magát a kereskedelembe, vagy saját kereskedelmi vállalkozással rendelkezik, gyakran találkozhat a kiskereskedelem és a nagykereskedelem kifejezésekkel. De mit is jelentenek az egyes kifejezések, mik a a különbségek a kis- és nagykereskedelmi vállalkozások között?
Ki a vásárló?
A legtöbb kereskedelmi cég, amellyel átlagemberként találkozol, a kiskereskedelmi körbe tartozik, mivel a magánemberek a vásárlók. Ez azt jelenti, hogy az olyan cégek, mint az bevásárlóközpontok üzletei, a boltok, a kiskereskedelmi cégek közé tartoznak.
A nagykereskedelmi cégek vásárlói nem a magánemberek, hanem éppen a kiskereskedelmi cégek.
Az eladott termékek mennyisége
A fenti vásárlókból következik, hogy a kiskereskedők kisebb mennyiségben adnak el egyszerre termékeket, a nagykereskedők pedig nagyobb mennyiségben. A magánembereknek csak néhány hasonló termékre van szükségük, általában saját felhasználásra, a kiskerek azonban tovább árusítás miatt egyszerre nagyobb mennyiségben vásárolnak.
A termékek ára
A nagykereskedelmi termékek, a nagy mennyiségű vásárlás miatt, gyakran jóval olcsóbbak, mint amit a vásárlóknak kell fizetniük egy-egy termékért. Mivel nagyságrendekkel nagyobb mennyiségben kereskedik egy nagyker, így jóval nagyobb kezdőtőkére és raktárkészletre is van szükség a termékekből.
Marketing
A nagykerek gyakran minimális marketinggel dolgoznak csak, ugyanis általában a vásárlóik állandóak, rendszeresek. Kiskerek esetén azonban folyamatosan kell új vásárlókat szerezni, ami magas marketing költségekkel jár általában.