A cégkivonat beszerzését a koronavírus sem lassítja le
A koronavírus hatására jelenleg olyan cégek is online kell, hogy intézzék ügyeiket, melyek korábban még a tradicionális, személyes ügyintézést preferálták. A teendők sok céget és cégvezetőt a komoly feladatok elé állítanak, ugyanis egyik napról a másikra kellett áttérniük egy olyan rendszerre, amit eddig nem biztos, hogy ismertek. A vállalkozás ügyintézésével kapcsolatos egyik leggyakoribb teendő a cégkivonat beszerzése.
Akik a tradicionális ügyintézést követik, eddig személyesen, a cégbíróságon igényelték a szükséges cégkivonatokat. Az online cégkivonat beszerzési rendszer azonban már évek óta a cégek rendelkezésére áll, és a jelenlegi helyzetben is ugyanúgy gördülékenyen működik, mint korábban.
Az online cégkivonat rendelés lényege, hogy a különböző weboldalakon, melyek rendelkeznek cégkivonat terjesztési engedéllyel, lehet hitelesített cégkivonatot (és egyéb dokumentumokat, mint pl. cégmásolatot, névjegyet) igényelni. Ha a hiteles változat elegendő, ezeket online, e-mailben meg is kapjuk, így a teljes folyamat az interneten intézhető. Közhiteles változatok esetén az igénylés ugyanúgy online történik, a dokumentum azonban mindenképpen papír alapú lesz. Szerencsére több helyen is tisztában vannak a helyzettel, és nem mindenhol követelmény már a közhiteles cégkivonat, ahol a koronavírus előtt az volt.
Az internetes igényléshez csak egy bankkártya (vagy előre utalás) szükséges, valamint az e-mail cím, amire megkapjuk a cégkivonatot.